Kansen die ontstaan door digitalisering strategisch aangrijpen en competitief voordeel ontwikkelen.

Het internet is steeds belangrijker geworden voor organisaties. Online marketing, e-commerce en de digitale transformatie zijn een belangrijk onderdeel van het succes en het bestaansrecht van bedrijven. Hoe creëer je een digitaal georiënteerde en wendbare organisatie die klaar is voor een snel veranderende wereld en de toekomst? En hoe benut je de marketing, verkoop en klantenservice gerichte kansen die het internet biedt?

Inhoud

In deze masterclass leer je hoe bedrijfs- en marketingstrategie elkaar ondersteunen en overlappen en hoe je een internetstrategie opzet. Dit doen we met behulp van jouw eigen casus. Zo wordt je direct geassisteerd bij het neerzetten van je online marketing strategie.

  • Leer de basis van effectieve, doelgerichte en succesvolle internetstrategie; 
  • Leer je internetstrategie bedenken, vormgeven en implementeren;
  • Maak kennis met tools voor het meten en toetsen van resultaten ten opzichte van de doelstellingen; 
  • Onderzoek en toets de resultaten van jouw marketing en e-commerce ten opzichte van die van conculega’s; 
  • Maak op basis van deze analyses realistische en resultaatgerichte keuzes in het aanscherpen en verbeteren van je strategie.

Masterclasses

Je kunt ervoor kiezen om de gehele opleiding te volgen of deel te nemen aan de afzonderlijke masterclasses. Indien je de gehele opleiding volgt dan zijn er naast de masterclasses een startbijeenkomst en twee afrondende bijeenkomsten.

Wil je liever deelnemen aan één of meerdere masterclasses? Hieronder kun je doorklikken naar de verschillende losse modules voor meer informatie of om je in te schrijven.

E-commerce 
Social media 
Zoekmachine optimalisatie 
E-mailmarketing 
Webanalyse, conversie optimalisatie en usability
Online advertising

Doel

Online marketing, e-commerce en de digitale transformatie zijn een belangrijk onderdeel van het succes en het bestaansrecht van bedrijven. Hoe creëer je een digitaal georiënteerde en wendbare organisatie die klaar is voor een snel veranderende wereld en de toekomst? En hoe benut je de marketing, verkoop en klantenservice gerichte kansen die het internet biedt?

Doelgroep

Marketingmedewerkers en medewerkers die zich intern bezig houden met E-commerce, online en communicatie. 

Besteed je jouw online marketing of e-commerce uit? Dan is het nog steeds goed om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen om gesprekspartner te zijn voor de specialisten in jouw bedrijf of die je inhuurt.

Afsluiting

Bij het volgen van de gehele opleiding word je gecoached en begeleid in je praktijkomgeving. Aan het einde van de opleiding staat er een plan van aanpak en verzorg je een eindpresentatie. Het resultaat van deze opleiding is een getuigschrift.

@Startdata Vind een datum die past
Hier komt dat iets aan de hand van de data vanuit viper.@

Voorkennis

Je werkt in of voor de groene of technische sector en bent in het bezit van een mbo niveau 4 diploma of een niveau 4 werk- en denkniveau.
Daarnaast ben je in staat om een presentatie te verzorgen met visuele ondersteuning; rapportages en een planning te maken; informatie te verzamelen uit diverse bronnen.

Om optimaal rendement uit de opleiding te halen, is ons advies ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de website van jouw organisatie of opdrachtgever.

Voldoe je niet aan deze eisen en wil je toch deelnemen, neem dan even contact op met levenlangontwikkelen@yuverta.nl.

Locatie

De opleiding vindt ca. 50% online plaats en er zijn fysieke lesavonden bij Yuverta Leven Lang Ontwikkelen in Aalsmeer. In overleg eventueel ook op een andere (bedrijfs)locatie.