Haal meer omzet uit campagnes.
Speel in op de zoekvraag van jouw (toekomstige) klant(en).

Met zoekmachine adverteren (SEA) vergroot je snel de online vindbaarheid van jouw site of webshop. Maar waar start je? Op welke zoekwoorden adverteer je? En hoe zet je je Google Ads of Microsoft Advertising zo efficiënt mogelijk in? Oftewel, hoe zet je SEA in met meer bezoekers tot gevolg? We liken, sharen, pinnen en reageren er op los. Dit levert informatie die ervoor zorgt dat jij met je social advertenties precies de juiste doelgroep kan  targeten. Social advertising inzetten als onderdeel van je online marketing strategie kan dus een efficiënte, maar zeker ook effectieve aanvulling zijn!

Inhoud

Tijdens deze praktische en intensieve masterclass raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van adverteren.

Zoekmachine adverteren (SEA)

  • Leer basisbegrippen en do’s en don’ts voor het inrichten van succesvolle zoekmachine advertentie campagnes van Google Ads;
  • Zet een effectieve Google Ads zoekmachine campagne op;
  • Leer de juiste zoekwoorden voor Google Ads campagnes te bepalen en succesvol in te zetten;
  • Verleid je klant met wervende Google Ads advertenties en leer deze schrijven, testen en optimaliseren;
  • Leer hulpprogramma’s voor Google Ads campagnes succesvol te gebruiken.

Social advertising

  • Leer hoe je social advertising succesvol inzet als onderdeel van je marketingstrategie;
  • Leer efficiënte en succesvolle advertentiecampagnes voor Facebook, Instagram, Messenger en YouTube op te zetten;
  • Leer verleidende en wervende social advertising ads maken;
  • Test, analyseer en optimaliseer je advertentiecampagnes.

Masterclasses

Je kunt ervoor kiezen om de gehele opleiding te volgen of deel te nemen aan de afzonderlijke masterclasses. Indien je de gehele opleiding volgt dan zijn er naast de masterclasses een startbijeenkomst en twee afrondende bijeenkomsten.

Wil je liever deelnemen aan één of meerdere masterclasses? Hieronder kun je doorklikken naar de verschillende losse modules voor meer informatie of om je in te schrijven.

E-commerce 
Social media 
Zoekmachine optimalisatie 
E-mailmarketing 
Webanalyse, conversie optimalisatie en usability
Internetstrategie

Doel

We liken, sharen, pinnen en reageren er op los. Dit levert informatie die ervoor zorgt dat jij met je social advertenties precies de juiste doelgroep kan targeten. Social advertising inzetten als onderdeel van je online marketing strategie kan dus een efficiënte, maar zeker ook effectieve aanvulling zijn!

Doelgroep

Marketingmedewerkers en medewerkers die zich intern bezig houden met E-commerce, online en communicatie. Besteed je jouw online marketing of e-commerce uit? Dan is het nog steeds goed om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen om gesprekspartner te zijn voor de specialisten in jouw bedrijf of die je inhuurt.

Afsluiting

Bij het volgen van de gehele opleiding word je gecoached en begeleid in je praktijkomgeving. Aan het einde van de opleiding staat er een plan van aanpak en verzorg je een eindpresentatie. Het resultaat van deze opleiding is een getuigschrift.

@Startdata Vind een datum die past
Hier komt dat iets aan de hand van de data vanuit viper.@

Voorkennis

Je werkt in of voor de groene of technische sector en bent in het bezit van een mbo niveau 4 diploma of een niveau 4 werk- en denkniveau.
Daarnaast ben je in staat om een presentatie te verzorgen met visuele ondersteuning; rapportages en een planning te maken; informatie te verzamelen uit diverse bronnen.

Om optimaal rendement uit de opleiding te halen, is ons advies ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de website van jouw organisatie of opdrachtgever.

Voldoe je niet aan deze eisen en wil je toch deelnemen, neem dan contact op met levenlangontwikkelen@yuverta.nl.

Locatie

De opleiding vindt ca. 50% online plaats en er zijn fysieke lesavonden bij Yuverta Leven Lang Ontwikkelen in Aalsmeer. In overleg eventueel ook op een andere (bedrijfs)locatie.