Hoe kom ik online in contact met mijn doelgroep? Met welk kanaal bereik ik welk resultaat?

Je bent goed in wat je doet, maar van social media, daar heb je niet echt kaas van gegeten. Je weet dat het belangrijk is om online zichtbaar te zijn en dit voor je bedrijf goed neer te zetten. Je ziet hoe andere ondernemers profiteren van social media. Dat wil je ook, maar hoe?

Inhoud

In deze masterclass leer je welke social media kanalen er zij en hoe je ze opzet en voorziet van een goed profiel. Je leert per kanaal wat de mogelijkheden zijn om jouw gewenste resultaten te bereiken. Om social media tot een succes te maken, is het maken van de juiste content, passend bij je doelgroep(en) en doelen van belang. Hoe speel je in op algoritmes, hoe trek je nieuwe volgers aan en hoe verleid en bind je deze?

  • Ga aan de slag met social voor je case (of bedrijf);
  • Leer de basis van efficiënte, succesvolle social media marketing en leer dit inzetten met handige tools en technieken;
  • Herken de do’s en don’ts van social media marketing en de populaire kanalen zoals Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn en TikTok;\
  • Leer over social advertising met o.a. Facebook, Instagram, YouTube; 
  • Vergroot je naamsbekendheid en monitor en optimaliseer je imago d.m.v. webcare;
  • Ga aan de slag met het krijgen en verspreiden van mond-tot-mondreclame via social media;
  • Leer de vindbaarheid van jouw website in Google te verbeteren d.m.v. social mediakanalen zoals YouTube;
  • Promoot en verkoop producten en/of diensten met behulp van social media;
  • Combineer social media met andere marketingmiddelen zoals e-mailmarketing en bereik, werf, verleid en activeer interessante (potentiële) klanten.

Masterclasses

Je kunt ervoor kiezen om de gehele opleiding te volgen of deel te nemen aan de afzonderlijke masterclasses. Indien je de gehele opleiding volgt dan zijn er naast de masterclasses een startbijeenkomst en twee afrondende bijeenkomsten.

Wil je liever deelnemen aan één of meerdere masterclasses? Hieronder kun je doorklikken naar de verschillende losse modules voor meer informatie of om je in te schrijven.

E-commerce 
Zoekmachine optimalisatie 
E-mailmarketing 
Webanalyse, conversie optimalisatie en usability
Online Advertising
Internetstrategie

Doel

Je bent goed in wat je doet, maar van social media, daar heb je niet echt kaas van gegeten. Je weet dat het belangrijk is om online zichtbaar te zijn en dit voor je bedrijf goed neer te zetten. Je ziet hoe andere ondernemers profiteren van social media. Dat wil je ook, maar hoe?

Doelgroep

Marketingmedewerkers en medewerkers die zich intern bezig houden met E-commerce, online en communicatie. Besteed je jouw online marketing of e-commerce uit? Dan is het nog steeds goed om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen om gesprekspartner te zijn voor de specialisten in jouw bedrijf of die je inhuurt.

Afsluiting

Bij het volgen van de gehele opleiding word je gecoached en begeleid in je praktijkomgeving. Aan het einde van de opleiding staat er een plan van aanpak en verzorg je een eindpresentatie. Het resultaat van deze opleiding is een getuigschrift.

@Startdata Vind een datum die past
Hier komt dat iets aan de hand van de data vanuit viper.@

Voorkennis

Je werkt in of voor de groene of technische sector en bent in het bezit van een mbo niveau 4 diploma of een niveau 4 werk- en denkniveau.
Daarnaast ben je in staat om een presentatie te verzorgen met visuele ondersteuning; rapportages en een planning te maken; informatie te verzamelen uit diverse bronnen.

Om optimaal rendement uit de opleiding te halen, is ons advies ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de website van jouw organisatie of opdrachtgever.

Voldoe je niet aan deze eisen en wil je toch deelnemen, neem dan even contact op met levenlangontwikkelen@yuverta.nl.

Locatie

De opleiding vindt ca. 50% online plaats en er zijn fysieke lesavonden bij Yuverta Leven Lang Ontwikkelen in Aalsmeer. In overleg eventueel ook op een andere (bedrijfs)locatie.