Gevonden worden via Google. 
Relevante informatie tonen aan mijn doelgroep op het juiste moment.

Commercieel interessante bezoekers zijn essentieel voor een winstgevende website. De theorie is vrij simpel: Meer (gerichte) bezoekers op je website geeft meer (kwalitatieve) leads, meer klanten, meer verkoop van producten of diensten en daarmee ook meer omzet. Klinkt logisch, maar hoe krijg je die bezoekers op je website via zoekmachines zoals Google?

Inhoud

Na deze masterclass ben je bekend met de belangrijkste kenmerken van SEO. Je maakt een analyse van de SEO-score van je site en werkt aan een betere zichtbaarheid in de organische zoekresultaten. Je krijgt actuele kennis op het gebied van zoekmachinemarketing. Je verdiept je onder meer in zoekwoord-strategieën, interne links en navigatiestructuur.

  • Ga aan de slag met zoekmachine optimalisatie (SEO) voor je site of webshop en leer de do’s en don’ts van SEO;
  • Werk aan het resultaatgericht toepassen van zoekmachine optimalisatie; 
  • Speel slim in op zoekgedrag in zoekmachines;
  • Leer commercieel interessante zoekwoorden bepalen met behulp van zoekwoorden onderzoek;
  • Ga aan de slag met het schrijven van zoekmachine vriendelijke, wervende en verleidende teksten;
  • Start met linkbuilding en vergroot je vindbaarheid d.m.v. externe links van sites en social media;
  • Creëer en gebruik zoekmachinevriendelijke content, zoals foto’s & filmpjes;
  • Leer hoe je jouw site op technisch vlak zoekmachine vriendelijk maakt;
  • Krijg tools voor het meten, analyseren en optimaliseren van SEO voor je site of webshop.

Masterclasses

Je kunt ervoor kiezen om de gehele opleiding te volgen of deel te nemen aan de afzonderlijke masterclasses. Indien je de gehele opleiding volgt dan zijn er naast de masterclasses een startbijeenkomst en twee afrondende bijeenkomsten.

Wil je liever deelnemen aan één of meerdere masterclasses? Hieronder kun je doorklikken naar de verschillende losse modules voor meer informatie of om je in te schrijven.

E-commerce 
Social media 
E-mailmarketing 
Webanalyse, conversie optimalisatie en usability
Online Advertising
Internetstrategie

Doel

Commercieel interessante bezoekers zijn essentieel voor een winstgevende website. De theorie is vrij simpel: Meer (gerichte) bezoekers op je website geeft meer (kwalitatieve) leads, meer klanten, meer verkoop van producten of diensten en daarmee ook meer omzet. Klinkt logisch, maar hoe krijg je die bezoekers op je website via zoekmachines zoals Google?

Doelgroep

Marketingmedewerkers en medewerkers die zich intern bezig houden met E-commerce, online en communicatie. Besteed je jouw online marketing of e-commerce uit? Dan is het nog steeds goed om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen om gesprekspartner te zijn voor de specialisten in jouw bedrijf of die je inhuurt.

Afsluiting

Bij het volgen van de gehele opleiding word je gecoached en begeleid in je praktijkomgeving. Aan het einde van de opleiding staat er een plan van aanpak en verzorg je een eindpresentatie. Het resultaat van deze opleiding is een getuigschrift.

@Startdata Vind een datum die past
Hier komt dat iets aan de hand van de data vanuit viper.@

Voorkennis

Je werkt in of voor de groene of technische sector en bent in het bezit van een mbo niveau 4 diploma of een niveau 4 werk- en denkniveau.
Daarnaast ben je in staat om een presentatie te verzorgen met visuele ondersteuning; rapportages en een planning te maken; informatie te verzamelen uit diverse bronnen.

Om optimaal rendement uit de opleiding te halen, is ons advies ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de website van jouw organisatie of opdrachtgever.

Voldoe je niet aan deze eisen en wil je toch deelnemen, neem dan even contact op met levenlangontwikkelen@yuverta.nl.